mozgás a hétköznapok forgatagába integrálva

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Nem vagyok egy sprinter

2022. május 10. - Moti.blog

A cooper teszt neked is megvolt gyerekként? Te is utáltad?

Én nagyon! Elmondani nem tudom mennyire gyülöltem.

Általánosban egyetlen egyszer sem sikerült a minimum távot sem teljesítenem.Már nem emlékszem mennyit vártak el a kettesért. Csak azt tudom, hogy minden éven újra és újra megpróbáltam és bárhogy küzdöttem is, sosem sikerült megszereznem a kettest.

Középiskolában szerencsére megúsztam ezt a gyötrelmet egész egyszerüen azért, mert nem volt hol futni.

Itt és most abba inkább ne menjünk bele, hogy az általános iskolákban foglalkoznak-e azzal, hogy a tanulók futni tanuljanak. Én még senkitöl nem hallottam hogy a testnevelés óra keretében futóleckéket kapott volna. A jellemzö az, hogy kiküldik a gyerekeket X számú kört futni a suli körül, oldd meg ahogy tudod alapon. Persze hogy a legtöbben ellógják. Aztán meg csodálkoznak, hogy egymás után nönek fel a generációk akik nem mozognak. No most nem kell egy észlénynek lenni ahhoz, hogy belássuk, sikerélmény nélkül kevesen fognak bele.

Most, hogy felnöttem, és nem kell holmi táblázatoknak meg testnevelötanároknak megfelelni, kifejezetten szeretek futni. Ott és akkor, de legföképpen abban a tempoban ahol, amikor és ahogy nekem megfelel. A tömegsportrendezvényeken az irányadó szintidö általában úgy van megadva, hogy gyengébb teljesítménnyel is el lehessen jutni a célig. Ez lenne a lényeg szerintem gyermekkorban is. Beérni a célba, és nem elszenvedni azt a megaláztatást, hogy kiállítanak - ülj le fiam egyes, még futni se tudsz - címszóval.

Ha ma rákeresek a cooper szintekre , akkor azt látom, hogy a korosztályom átlagának felsö harmadában vagyok a teljesítményemmel. Ez számokban azt jelenti hogy kicsit kevesebb mint 7 perc alatt tudok teljesiteni 1 km-t,  a sebességröl pedig azt mondanám, hogy nagyjából 8 - 8,5 km / h . Hozzáteszem, hogy jelen állapotomban nem vagyok még képes egy órán keresztül folyamatosan futni és ráadásul ezt a tempot tartani. Ez nálam a 3-5 km.es távon tartható tempo.

A futók, mármint a versenyzök kb 3 perc alatt futnak egy kilometert, ami 20 km/h-nak felel meg.

8 vs. 20 Gondolom ebböl jól látszik, mennyire messze vagyok a versenyzöktöl. Ennek ellenére megünneplem magam minden egyes alkalommal futás után. Semmi különös - egész egyszerüen egy kellemes forró fürdövel jutalmazom magam.

Na jo most már kellöképpen fáradt vagyok ahhoz hogy csupa zagyvaságot írjak itt össze, inkább lefekszem aludni és majd akkor folytatom ha össze tudom szedni értelmesen a gondolataimat a témában.

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafutvagynem.blog.hu/api/trackback/id/tr7617787798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása