mozgás a hétköznapok forgatagába integrálva

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Strong enough - elég erös vagyok

2023. február 16. - Moti.blog

'Cause I'm strong enough
To live without you
Strong enough and I quit crying
Long enough now I'm strong enough
To know you gotta go

Énekli Cher a rádióban miközben reggelit készítek, én pedig feltekerem a hangeröt, hagy ordítson.

Mert elég erős vagyok ahhoz,
Hogy nélküled éljek
Elég erős, hogy abbahagyjam a sírást
Elég régóta, most már elég erős vagyok ahhoz
Hogy tudjam, menned kell

Közben eszembe jut sokminden.

A kemoterápiáról, annak mellékhatásairól sokan sokféleképpen számoltak már be. Sokan megünneplik mikor befejezik végre a kemoterápiát. Egy ideje már több onkológián is van harang a falon amit megkondíthat az a boldog páciens aki aznap az utolsó kemoterápiás kezelésén van túl.

Arról már kevesebb szó esik, hogy vannak akik kétségbe esnek mikor befejezödik egy terápia. Akkor is elöfordulhat ilyesmi ha tervezett ütemben fejezödik be, de sok esetben az van, hogy a mellékhatások miatt muszáj leállítani, más megoldást keresni.

Én a mütét után tudtam meg, hogy sajnos a 4 + 12 neoadjuvans kezeléssel nem sikerült letudni a kemot, hanem még egy évig folytatni kell. Ez majdnem pontosan három évvel ezelött 2020 februárjában történt. Teljesen összeomlottam. Tervezös tipus vagyok, és ez a hír pont nem passzolt a terveimhez. Már kis pelyhes volt a fejem, a föorvos asszony viszont azzal riogatott, hogy ez a kezelés is hajhullással jár majd. 

Aztán kiderült hogy ez már egy kombinált immun-kemo-terápia ami közel sem járt különösebb mellékhatásokkal. Szépen beírtam a naptárba csaknem egy évre elöre az összes idöpontot és ehhez igazítottuk az életünket, a nyaralásokat kirándulásokat, munkát...miegyebet. 

Késö összel derült égböl villámcsapásként egyik éjjel rosszul lettem, mentöt kellett hívni. A CT felvételek tüdögyulladást mutattak ki. Ez megismétlödött decemberben is. Számos vizsgálat ellenére sem találták az okát így végül a diagnozis "krypto organisierte pneunomie" azaz autoimmun tüdögyulladás lett - bármit is jelentsen ez a kifejezés. A visszatérö tudagyulládásokat (követte még néhány) azzal magyarázták, hogy a sugárkezelés mellékhatása, amit a kombinalt immun-kemoterápia felerösített. Ezért azonnal leállították. Már csak 2-3 kezelés lett volna hátra de én emlékszem egészen bepánikoltam. 

Korábban a doktornö elmagyarázta, hogy pontosan ki van számolva hogy hány kezelés szükséges ahhoz hogy igazán hatásos legyen a terápia, és hogy ezt a terápisás tervet bizony konzekvensen végig kell csinálni. En éppen ezért nagyon vigyáztam is arra, hogy miattam soha ne kelljen kezelést elhalasztani. 

Ott álltam a kérdéssel a fejemben, hogy ha ennek a kezelésnek kellene megvédenie engem a kiújulástól, akkor most mi fog megvédeni? Most akkor védtelen leszek?

Azóta két év telt el, de a kérdés még most is sokszor felmerül bennem. Most a hormonterápiával kapcsolatban. A gyógyszer ugyanis idönként el-eltünik a gyógyszertárakból. Mióta ezt elöször megtapasztaltam azóta mindig igyekszem idejekorán beszerezni és kiváltani a következö receptet, nehogy véletlenül gyógyszer nélkül maradjak.

A másik vonatkozása, hogy alapvetöen 5 évig van tervezve a hormonterápia. Én már több orvostól is páciensektöl is hallottam, hogy meghosszabbították 7-10 évig. Az én esetemben vajon mi lesz majd a döntés? Kaphatom majd tovább? Lesz nekem ebbe beleszólásom? És ha nem akkor vajon elég erös leszek hogy nélküle is megússzam kiújulás nélkül?

Ugyanez a szitu a szteroidokkal. Már 2 éve csak a szteroidoknak köszönhetem, hogy nincs folyamatos tüdögyulladásom. Kísérletezünk más gyógyszerekkel, de egyelöre egyik sem váltotta be a hozzá füzött reményeket. A szteroidok napi adagja folyamatosan csökken, most megint ott tartok, hogy hamarosan elérem azt a napi adagot ami már nem véd meg a tüdögyulladástól. Vajon az a másik gyógyszer addigra lesz annyira hatékony hogy megvédjen? (Abba inkább ne menjünk bele, hogy ha ez a tüdögyuszi dolog mennyire a sugár mellékhatása, és hogyan jöhet elö több mint két évvel a sugárkezelés után még mindig, mert erre a kérdésre az orvosok is csak pingvinelnek - széttárják a karjukat és a vállukat vonogatják)

Inkább csavarok még egy kicsi a hangerö gombon, és együtt énekelem Cherrel teli torokból:

 'Cause I'm strong enough
To live without you
Strong enough and I quit crying
Long enough now I'm strong enough
To know you gotta go

Mert egyszerüen nincs más választásom, élni kell akkor is amikor a gyógyszernek majd mennie kell.

Es akkor most hallgassuk meg Chert mert ö azért sokkal jobban énekel nálam ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=_IqJ_s0IfeQ

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafutvagynem.blog.hu/api/trackback/id/tr5018049578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása