mozgás a hétköznapok forgatagába integrálva

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Anya fut. Vagy nem. De azt mindenképpen.

Szívpárna

2023. március 11. - Moti.blog

Biztosan sokan ismerik a szívpárna akciót. Mellrákkal mütött páciensek kapnak egy csomdaszép szívpárnát ami a mütét utáni felépülést hivatott segíteni. Sok esetben a hónalji nyirokcsomók is érintettek. A szívpárna abban segít, hogy a mütét után kiemelje a kart, ne kelljen tartani. Az ugyanis elég kellemetlen tud lenni, amikor a dréncsö ott lóg a frissen mütött páciens oldalában, és nem tudja kényelmesen leengedni a karját, hanem mindig kicsit el kell tartania a testétöl. Aztán abban is van ám szerepe ennek a bizonyos szívpárnának, hogy segítse a nyirokkeringést, megakadályozza az ödéma kialakulását. Mindezeken túlmenöen általában valamilyen kedves mintázatú tiszta pamut anyagból készülnek a párnák, mosható töltettel. Nem csak hasznos eszköz hanem egyben szemetgyönyörködtetö látvány is. Sokan továbbajándékozzák amikor nekik nincs már rá szükségük. De sokan vagyunk akik megtartottuk. Én azóta is viszem magammal ha történetesen úgy alakul, hogy kórházba kell vonulnom. Korábban a terápia, kemo kezelések miatt, késöbb a tüdögyulladások miatt, vagy például tavaly a méh eltávolító mütét miatt. 

És hogy miért kezdtem most bele ebbe a posztba? Nos, ezeket a párnákat lelkes önkéntesek varrják részben saját költségen, saját anyagokból saját eszközökkel részben adományokból. Itt Münchenben ahol élek évente kétszer rendez Nicoline Beyer találkozót és teremt rá alkalmat, hogy aki tud és akar részt vegyen ebben. Hosszú évek óta terveztem már, hogy én is csatlakozok a csapathoz. Amíg pici volt a lányom nem tudtam megoldani. Olyan is volt, hogy egyszerüen lemaradtam, utólag értesültem az akcióról. Aztán én magam is érintett lettem, aztán jött a covid és a lezárások.... 

DE Ma, ma végre eljött az én idöm, és sok más támogatóval együtt - szándékosan nem írom hogy nötársammal, mert akadtak férfiak is az önkéntesek között - ma együtt tömtük, varrtuk, díszítettük a sok sok szebbnél szebb szívpárnát. Én magam körülbelül 3 órát töltöttem el ebben a remek társaságban és körülbelül 10 párna elkészítésében segédkeztem ezidö alatt. Mikor elköszöntem már közel 350 párna állt készen arra hogy egy érintett felépülését segítse. A párnákat Müncheni és München környéki kórházak kapják majd. 

A legutóbb tavaly novemberben megrendezett közös varrás alkalmával 489 db párna készült el. 

Vannak akik már indulása óta támogatói a projektnek, Vannak akik csak egy alkalommal csatlakoznak. Vannak akik maguk is érintettek, vannak akiket a puszta segítö szándék vezérel, van akit a társaság motivál... színes a paletta. De a jó hangulat garantált. 

Ma elöször, de biztos vagyok benne hogy nem utoljára vettem részt az akcióban. <3

Íme két kép a mai akcióról. Elöttünk az asztalon mintegy hódomb emelkedik a töltöanyag nagy halomban. Ott tartózkodásom ideje alatt kb 10 embernagyságú zsáknyi töltöanyagot használtunk fel. Elképesztö mennyiség.

 

20230311_105005.jpg

20230311_121541.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafutvagynem.blog.hu/api/trackback/id/tr718069678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása